FOTO
 

Inspectoratul General de Aviatie al M.A.I.

 
   
FOTO
FOTO
 

 

 

 

 

 
   
 
Sunteti aici: Prima pagina - Despre noi - Aeronave din dotare
 
 

AERONAVE DIN DOTAREA I.G.Av.M.A.I.

 
   

 

Eurocopter EC-135

         Elicopterul EC 135 este un elicopter bi-motor, multirol fiind echipat cu 2 motoare Pratt & Whitney PW 206 B2 sau Turbomeca ARRIUS 2B2 dotate cu sistem de control digital FADEC (Control digital autonom al motorului). Elicopterele pot fi echipate pentru executarea misiunilor de sprijin a forţelor ce menţin ordinea şi siguranţa publică cu: FLIR (sistem de observare electro-optic pe timp de zi şi de noapte), NVG (ochelari de vedere pe timp de noapte), proiector pentru căutare şi salvare (sunlight), megafoane pentru adresare publică, flotoare pentru zborul deasupra mării, troliu, echipament transport sarcini exterioare, dispozitiv pentru coborârea în rapel a luptătorilor.

 

CARACTERISTICI  TEHNICO-TACTICE

Echipaj standard

2 piloţi

Viteza continuă maximă

287 km/h

Viteza maximă cu un motor oprit

203 km/h

Viteza maximă pentru autorotaţie stabilă

166 km/h

Greutate totală maximă

2835 kg

Greutate totală minimă

1500 kg

Altitudine maximă de operare

6500 m

Număr şi tip motor

2 / PRATT & WHITNEY

2 / TURBOMECA

Putere motor la decolare

530 CP / motor

Capacitate transport*

3 pasageri

Capacitate transport medical

1 rănit pe targă

Lungime

12,16 m

Diametrul elicei portante

20,4 m

Capacitate rezervor principal

593 litri

Capacitate rezervor suplimentar

117 litri

* Configuraţie opţională: 6 pasageri

 Echipamente suplimentare:

       -          FLIR: sistem de observare electro-optic pe timp de zi şi de noapte, cu transmiterea în timp real a imaginilor;

-          NVG: ochelari de vedere pe timp de noapte;

-          SUNLIGHT: proiector pentru misiuni de căutare-salvare pe timp de noapte;

-          GIGAFOANE: pentru adresare publică;

-          FLOTOARE: pentru zborul deasupra mării/întinderilor mari de apă;

TROLIU: echipament transport sarcini exterioare, dispozitiv pentru coborârea în rapel a luptătorilor din forţele de intervenţie.

IAR 316B

Elicopterul IAR 316B este varianta românească a elicopterului franţuzesc SA 316 Alouette III, fabricat la Ghimbav - Braşov. Este un elicopter monomotor, tripal, prevăzut cu tren de aterizare fix, de tip triciclu cu roţi. Elicopterul poate fi folosit într-o gamă largă de misiuni: transport personal şi materiale (atât în cabină, cât şi în exterior - troliu sau macara), căutare - salvare, cercetare şi supraveghere aeriană prin observare vizuală, sprijinul acţiunilor de intervenţie, evacuare medicală, etc. 

 

CARACTERISTICI  TEHNICO-TACTICE

Echipaj standard

2 piloţi + 1 tehnic de bord

Viteza continuă maximă

180 km/h

Viteza croazieră

203 km/h

Viteza verticală

8,6 m/s

Greutate totală maximă

2520 kg

Greutate la decolare

2200 kg

Greutate gol

1143 kg

Greutate încărcătură acroşată

750 kg

Altitudine maximă de operare

6050 m

Raza maximă de acţiune

540 km

Autonomie maximă la viteza de croazieră

3 ore

Număr şi tip motor

1 / ARTOUSTE IIIB

Putere motor la decolare

550 CP

Capacitate transport desant

3 pasageri

Capacitate transport medical

1 rănit pe targă

Lungime cu rotor pornit

12,82 m

Diametrul elicei portante

11,02 m

Capacitate rezervor principal

575 litri

Capacitate rezervor suplimentar

260 litri

 

MI – 8

MI- 8 este un elicopter bimotor, multirol, în clasa 8-14t. Varianta de bază este cea de transport, putând fi echipat pentru transport personalităţi/demnitari, forţe de intervenţie, încărcături interioare sau exterioare. 

 

CARACTERISTICI  TEHNICO-TACTICE

Echipaj standard

2 piloţi + 1 tehnic de bord

Viteza continuă maximă

250 km/h

Viteza croazieră

225 km/h

Viteza verticală

8,9 m/s

Greutate totală maximă

12000 kg

Greutate la decolare

11100 kg

Greutate gol

6990 kg

Greutate încărcătură acroşată

3000 kg

Altitudine maximă de operare

4500 m

Raza maximă de acţiune

350 km (încărcătură maximă)

460 km (încărcătură normală)

950 km (2 rezervoare supl.)

Autonomie maximă la viteza de croazieră

3 ore 45 min

Număr şi tip motor

2 / TV2-117A

Putere motor la decolare

1482 CP/motor

Capacitate transport desant

9 pasageri (VIP)

24 luptători echipaţi

Capacitate transport medical

20 răniţi (12 pe tărgi)

Lungime cu rotor pornit

25,20 m

Diametrul elicei portante

21,29 m

Capacitate rezervor principal

1360 litri

Capacitate rezervor suplimentar

1425 litri

 

MI – 17

Elicopterul MI -17, dezvoltat ca o versiune a elicopterului MI-8, este varianta de export a Federaţiei Ruse. MI-17 poate fi recunoscut întrucât elicea de coadă este pe partea dreaptă, în loc de stânga ca la MI-8. Îmbunătăţirile faţă de MI-8 se referă la amortizoarele de vibraţii şi cele două motoare a căror putere este mai mare cu 500cp. MI-17 este echipat cu instrumente, avionică, radar Doppler şi autopilot pentru operare în toate condiţiile. Misiuni: transport personal şi materiale, sprijinul acţiunilor de intervenţie, evacuare medicală, căutare - salvare, cercetare şi supraveghere aeriană prin observare vizuală, stingerea incendiilor, etc. 

 

CARACTERISTICI  TEHNICO-TACTICE

Echipaj standard

2 piloţi + 1 tehnic de bord

Viteza continuă maximă

250 km/h

Viteza croazieră

220-240 km/h

Viteza verticală

8,9 m/s

Greutate totală maximă

13000 kg

Greutate la decolare

11000 kg

Greutate gol

7100-7370 kg

Greutate încărcătură acroşată

3000 kg

Altitudine maximă de operare

6000 m

Raza maximă de acţiune

495 km

1065 km (2 rezervoare supl.)

Autonomie maximă la viteza de croazieră

2 ore 45 min

5 h (2 rezervoare supl.)

Număr şi tip motor

2 / TV3-VM (MT)

Putere motor la decolare

2200 CP/motor

Capacitate transport desant

11 pasageri (VIP)

24 luptători echipaţi

Capacitate transport medical

20 răniţi (12 pe tărgi)

Lungime cu rotor pornit

25,4 m

Diametrul elicei portante

21,29 m

Capacitate rezervor principal

1360 litri

Capacitate rezervor suplimentar

1425 litri

 

PIPER PA 42-720 CHEYENNE III

Piper PA 42-720 este un avion bimotor, echipat cu motoare turbopropulsor Pratt & Whitney Canada PT6A-41, fiecare dezvoltand 720 SHP (537kw). Dispune de aparatura de radionavigatie, echipamente antigivraj, degivrare, presurizare si climatizare care-i permite zborul IFR(zbor instrumental)/VFR(zbor la vedere) ziua si noaptea in conditii de givraj pana la nivel de zbor FL330. Este operat in varianta aeromedicala pentru misiuni umanitare, transport aeromedical de urgenta si transplant în cadrul SMURD.  

 

CARACTERISTICI  TEHNICO-TACTICE

Echipaj standard

2 piloţi

Echipaj medical

medic si asistent medical

Capacitate transport

7 pasageri

Capacitate transport medical

maxim 2 targi din care una cu echipament medical complet

Lungime

13,23 m

Anvergura aripa

14,53 m

Inaltime

4,50 m

Suprafata aripa

27,22 m2

Greutate totală maximă (MTOM)

11200lbs (5080Kg)

Greutate minima (BEM)

6837lbs (3100Kg)

Număr şi tip motor

2 x Pratt & Whitney PT6A-41)

Altitudine maximă de operare

33000ft (10000m)

Viteza maximă

314KTAS (582Km/h)/h

Viteza de croazieră

282KTAS (523Km/h)/h

Viteza de angajare in configuratie aterizare

89KIAS (165Km/h)/s

Rata maxima de urcare

2380ft/min (12,1m/s)

Raza de acţiune

1500NM (2780Km)

Conditii de zbor

IFR/VFR – ziua/noaptea

Capacitate totala combustibil

3700lbs (2100litri)

 




 
 
Legaturi utile
 
FOTO
 

Adresa: Calea Ion Zăvoi nr. 14 sector 1 Bucureşti, Tel: 021 / 310.43.99 ; Fax: 021 / 311.39.09 E-mail: igav@mai.gov.ro

Copyright: Inspectoratul General de Aviatie al M.A.I.                                          Contact Webmaster
FOTO